STEAM-projekt: akvadukti i kupole

U ponedjeljak, 29. 11. 2021, naša je škola bila središte znanja, nauke, mladosti, iskustva.

Profesorica fizike i jedna od mentorica u projektu TABLA Alisa Ramić upriličila je prezentiranje iznimno zanimljivog časa urađenog prema programu STEAM sa učenicima prvog razreda.

U uvodnom obraćanju profesorica Ramić poželjela je dobrodošlicu ministrici Naidi Hota-Muminović i predstavnicima Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS, Upravi i profesorima Treće gimnazije i kolegama iz drugih škola.

Uz pitanje projekta kako je fizika pomogla u gradnji akvadukta i rimskog panteona, povezano je i znanje iz historije i likovne kulture. Istraživanja, sakupljanje dokumenata za portfolio, pravljenje prezentacije i modela učenici su radili van nastave, dok je bojenje modela urađeno na času likovnog ili dodatne nastave iz likovnog. Za prijevod određenih pojmova tokom istraživanja učenici su se konsultovali sa profesorom likovne kulture ili historije, a historijski uvod je napravljen uz pomoć i usmjeravanje profesora historije. Historija, likovna kultura i fizika nisu se mogli odvojiti u ovom projektu, kao ni geografija i informatika. Uz povezivanje znanja iz predmeta (iz samostalnog istraživanja ili vršnjačkog poučavanja), učenici razvijaju vještine potrebne za lični i profesionalni razvoj. Tokom realizacije projekta osjetili su kako je raditi u grupi, komunicirali su, birali dobre izvore informacija, bili su odgovorni za svoj dio zadatka, naučili poštovati rokove, pravilno slijedili uputstva i sistematično prezentirali rezultate istraživanja pred publikom. Cilj ovakve nastave je druženje, zabava i bolje upoznavanje, te korištenje interneta u svrhu istraživanja.

Upravo su učenici našeg prvog razreda prezentirali rezultate svog istraživanja i iskustva vezana za realizaciju projekta pred ministricom obrazovanja, upravom Treće gimnazije i profesorima iz naše i drugih škola, te su tako preuzeli ulogu nastavnika. I bili su veoma uspješni u tome.

Direktorica Senada Salihović pohvalila je projekt koji su uradili učenici sa profesoricom i najavila da su ovakvi časovi početak kurikularne reforme u KS.

„Ovaj čas koji je danas održan pokazuje jedan od najidealnijih modela kojima stremimo, pokazuje da je naša obrazovna zajednica itekako spremna i da su naši učenici spremni za nove načine podučavanja i učenja. Naša obrazovna zajednica će ući u ovaj proces spremna, relaksirana, jer u ovom procesu trebamo da mijenjamo i sami sebe, a to nije uvijek jednostavan proces. Želimo bez pritiska i uz svijest da je ova reforma krajnje potrebna našem društvu, mladim ljudima, našim učenicima pružiti najbolje uvjete“, rekla je ministrica Hota-Muminović.

Nakon prezentiranja projektnog časa upriličena je svečana ceremonija dodjele certifikata za 32 mentora/trenera u okviru provođenja aktivnosti kurikularne reforme i projekta TABLA.

Najnoviji članci

Kategorije