Direktorica Treće gimnazije iz Sarajeva Senada Salihović te profesorice Sedžida Hadžić i Ismeta Trepalovac učestvovale su u radu jubilarne dvadesete godišnje konferencije strateškog planiranja za školske programe građanskog obrazovanja, koja je održana od od 12. do 14. oktobra 2018. godine u Neumu.
Konferenciju su organizirali CIVITAS Obrazovni centar za demokratiju i ljudska prava i Ured za odnose s javnošću Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Bosni i Hercegovini, a program je otvorila Njena ekselencija ambasadorica Maureen Cormack koja se prisutnim obratila iznoseći viziju kvalitetnog i integrisanog obrazovanja.
U programu konferencije učestvovalo je 13 delegacija: Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Agencije za predškolsko osnovno i srednje obrazovanje Vlade Brčko Distrikta, federalnih ministarstava obrazovanja i nauke, pedagoških zavoda i Republičkog pedagoškog zavoda Republike Srpske.
Programu je prisustvovala i Leah Pease, šefica Ureda za odnose s javnošću Ambasade Sjedinjenih Američkih Država, a novoimenovani ataše za kulturu i obrazovanje Ambasade SAD-a.
Profesorica Sedžida Hadžić, predstavnica Aktiva nastavnika filozofske grupe predmeta i Građanskog obrazovanja/Demokratije i ljudskih prava, izvijestila je prisutne, u ime Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo, o dosadašnjim rezultatima, ali i unapređenju kvaliteta školskih programa Građanskog obrazovanja/Demokratije i ljudskih prava.
Tom prilikom prezentirala je aktuelni Nastavni plan za VII razred osnovne škole, koji je uradila sama na prijedlog kantonalnog ministra za obrazovanje, nauku i mlade KS.
Istakla je da je u skladu s aktuelnim Zakonom o osnovnom odgoju i obrazovanju KS inkorporirana komponenta “Vrednovanje učenika s poteškoćama u razvoju”.
Precizirala je da je profil nastavnika koji može realizirati nastavu redefiniran i klasificiran u skladu s članom 84. Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju KS.
Skrenula je pažnju na model kako inkorporirati program specijalističkih studija u profil i stručnu spremu nastavnika koji mogu izvoditi nastavu iz ovog predmeta (NPP 2018).
Tematske cjeline nisu mijenjane jer je program standardiziran, a iz baze nije došao nijedan prijedlog za izmjene.
Također, istakla je važnost mjerljivih ishoda učenja i indikatora rada učenika, što može biti korisno za sve nastavnike, ali i za one nastavnike koji budu radili na kurikuralnoj reformi.
Tekst pripremila: Ismeta Trepalovac, prof.
Tekst lektorisao: Džemaludin Poturović, prof.