Na časovima iz nastavnog predmeta Građansko obrazovanje/demokratija i ljudska prava učenici III-1,4,5 i 6 odjeljenja, organizovali su simulaciju sudnice koristeći prilagođeni Karl Poper debatni format da bi argumentovano diskutovali o temama različitih formi nasilja i diskriminacije.
Simulacijom sudnice i argumentacijske linije koju su ponudili advokatski timovi tužilaca, odbrane i svjedočenja svjedoka koje su pozvali advokatski timovi, porota je na osnovu jasno preciziranih kriterija donosila odluke.
Kako su novembar i decembar mjeseci kojima kroz različite aktivnosti skrećemo pažnju na probleme rodno zasnovanog nasilja, nasilja općenito i diskriminacije kampanjom „16 dana aktivizma“ i obilježavanjem Međunarodnog dana ljudskih prava, učenici kroz navedeni prilagođeni debatni format imali priliku koristiti različite vrste građanskih kompetencija ( građanskih znanja, kognitivnih građanskih vještina, participativnih građanski vještina učešća i itd.)
Za teme sudskih procesa učenici su odabrali one koje se odnose na navedenu tematike od književnog djela „Zločin i kazna“ Fjodora Mihajloviča Dostojevskog do poznatog slučaja Džon Alen Muhameda u SAD i slučaja Jonny Depp -Amber Heard. Navedenim sudskim procesima, učenici su izlaganjima i argmentacijom analizirali pitanje pravde, slobode, hrabrosti suprostavljanja nepravdi, diskriminaciji, prava žena i slično…
Pohvale za sve učenike posebno za učenike III-4 razreda koji su pokazali zavidan nivo odgovornosti i ozbiljnosti pri pripremi i realizaciji navedenog zadatka.
„Zakonodavstvo se zasniva na principu ograničenja slobode svakoga na uslove pod kojima može postojati sloboda onog drugog i to pod zajedničkim općim zakonima“-Immanuel Kant
Alma Ahmethodžić, mr.