U okviru projekta „Mirovno obrazovanjeu Trećoj gimnaziji“ završena je zadnja radionica u ovom polugodištu „Identitet za pomirenje“ . Cilj radioice je steći svijest ili uvid u činjenice da se identitet svakog pojedinca sastoji od mnogo različitih pripadnosti, veza i osobina. Dublje razmišljati o tome da su svi ljudi složni pojedinci i da stoga može biti pogrešno i nepravedno fokusirati se samo na jednu vrstu pripadanja ili jednu specifičnost. Razumjeti da nacionalni identitet često nije primarni.
Učenici III3 razreda su naučili da naš identitet čine različiti faktori. Identitet je važan aspekt koji nam pomaže da shvatimo koje su glavne odrednice našeg pojma o sebi. Ko smo mi, čemu težimo, šta volimo, koliko nam je važna pripadnost različitim grupama. Ovi i drugi faktori utiču na formiranje našeg identitet. To je nešto po čemu smo mi prepoznatljivi i jedinstveni. On se reflektuje u našim osjećajima, djelima i mišjenju.
Da bismo što bolje istražili ovu, veoma široku i duboku oblast, proveli smo mini-istraživanje, u kojem smo mi bili ispitanici. Zadatak svih nas učenika/učenica je bio da napišemo pet osnovnih odrednica koje smatramo da čine naš identitet te da ih rangiramo po važnosti/hijerarhijski (od 1- najviše važan do 5-najmanje važan).
Obzirom da je riječ o odgovorima otvorenog tipa, kategorije naših odgovora razvrstali smo u šest grupa:
I grupa – Demografska obilježja ( najčešće imenovana stavka je spol)
II grupa – Uloge i pripadnost grupi (nacija, porodica, škola, državljanstvo, pripadnost navijačkim skupinama, udruženjima itd.)
III grupa – Apstraktna identifikacija (religija, nacionalnost, iskustva, um, ime itd.)
IV grupa – Interesovanja i aktivnosti (zanimanje, hobi)
V grupa- Opća osjećanja o sebi (karakter, sobine, karakteristike itd.)
VI grupa- Materijalne reference (fizički izgled)
Odgovori kategorizirani prema autorima Kuhn-u i McPortlandu (1959, prema Larsenu i Bussu, 2005).
1. Tabela koja prikazuje brojčano odgovore prema kategorijama
I | II | III | IV | V | TOTAL | |
1 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 4 |
2 | 5 | 9 | 7 | 6 | 2 | 29 |
3 | 8 | 6 | 6 | 5 | 4 | 29 |
4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 5 | 7 |
5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 20 |
6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
18 | 18 | 18 | 18 | 18 | 90 |
Prva vertikalna kolona označava broj grupa (ukupno 6), a prva vodoravna brojeve odgovora (ukupno 5). Vidimo da je najviše učenika u svojima odgovorima navodilo stavke iz druge i treće grupe – Uloge i pripadnost grupa te Apstraktna identifikacija (29 odgovora), dok je najmanje odgovora bilo iz šeste grupe- Materijalne reference ( 1 odgovor). Najčešće odrednice, koju su ispitanici stavljali kao prvi i drugi izbor bile su također iz druge i treće grupe, kao npr. porodica i religija.
2. Vrijednosti iz tabele prikazane u dijagramu
Najveći je broj onih koji su u svojim odgovorima navodili odrednice iz treće i druge grupe, a najmanji iz šeste grupe. Spol kao odrednicu u identitetu navela su četiri ispitanika, a interesovanja i hobije sedam ispitanika. Odmah nakon druge i treće grupe je rangirana peta grupa sa ukupno 20 odgovora.
Ovaj projekt će se realizirati tokom aktualne školske godine uz podršku USAID-a i CRS, a moderatorica projekta je prof. Sedžida Hadžić.
Tekst pripremila: Aja Đapo III3
Prilog: fotografija