U četvrtak, 28.12.2023.godine, u amfiteatru naše škole, u periodu od 10:00 do 15:00 održana je tradicionalna manifestacija „Decembarski dani kulture“ u kojoj se učenici naše škole predstave kroz revijalno takmičenje i zabavni program.
Ove godine 28.Decembarski dani kulture započeli su pozdravnim obraćanjenjem direktorice Amre Čolić koja se zahvalila učenicima, roditeljima, partnerima i svim gostima, naglasivši da je ova manifestacija ponos naše škole.
Koliko Dani decembarske kulture znače našim učenicima, potvrđuje i nekadašnji učenik Treće gimnazije, gospodin Haris Selmanović, koji ne propušta priliku, uz nagrede koje organizira škola, i sam učestvovati u finansijskoj podršci manifestacije.
U prepunoj sali amfiteatra u takmičarskom dijelu programa, odigrane su 24 predstave u kojima su naši učenici umjetničkim izrazom iskazali originalnost, kreativnost, domišljatost i sva dosad usvojena znanja. Jasno su progovorili o svojim problemima, nedoumicama, pritiscima s kojima se nose i u kojima odrastaju, ali i na humorističan način ismijali iste, onako kako samo mladi ljudi mogu.
Predstave s kojima su se svi razredi prijavili za takmičenje su već po naslovima obećavale mnogo. Pred žirijem nije bio nimalo lak zadatak.
U prvom dijelu takmičenja učestvovali su učenici II i IV razreda.
U kategoriji II razreda izvedene su predstave: „Porodica je uvijek na prvom mjestu, kako god bilo“(II 1), čija je osnovna poruka promišljanje o odnosima u današnjoj porodici. „Ja“(II 2), se osvrnula na pritiske na mladog čovjeka i očekivanja koja imaju drugi. „Feningaš“ (II 3) , je na duhovit način pokazao sve češće obezvrjeđivanje znanja i ovovremeno svođenje života na marketinški uspjeh. „Kud Bosanac tu i problem“(II 4), dotakao se političkog konteksta i podijeljenosti društva. „Veni, vidi, vici“ (II 5), problematizira društveni odnos selo-grad kroz ljubavnu priču i posljednja predstava u kategoriji II razreda „Da li je ljubav patnja ili je patnja ljubav“ (II 6), secira nasilje u samom začetku i prati razvoj istog uz snažnu poruku- Stop nasilju nad ženama!
IV razredi predstavili su svoj rad kroz sljedeće naslove: „Dvojica ugursuza“(IV 1), su kroz filozofiju Diogena i Aleksandra Makedonskog ostavili publici da promišljaju o nezasitoj želji čovjeka da „osvoji svijet“ po bilo koju cijenu. „Budućnost gimnazijalaca“(IV 2), samim nazivom otkriva narativ predstave.„Stranci u šarenom vrtu“(IV 3), zanima se problemom izgubljenosti mladog čovjeka, podijeljenosti između želja i mogućnosti, i odnosom društva prema njemu i njega u društvu.“Stadion na rubu pameti“(IV 4), maestralno je izveo derbi Željo-Sarajevo i poentirao da život treba biti igra, nikako nasilje.“Gospođa ministarka“(IV 5), razotkriva koliko je teško oduprijeti se tronu i ostati svoj i „Miss ili diss“(IV 6), su na vrlo humorističan način oslikali popularni rijaliti svijet.
U drugom dijelu takmičenja svoje radove predstavili su učenici I i III razreda.
U kategoriji I razreda, gledatelji su imali priliku pogledati naše najmlađe kreativce i to u predstavama kojima su iskreno progovorili o svojim potrebama: „Audicija“ (I 1), između treme i pjesme. „(Ne)suđena ljubav“(I 2), koja tematizira sve snažniji šum u komunikaciji, gdje svaki učesnik iste čuje samo sebe, ali ne i sagovornika.
„Samopouzdanje je u očima podrške“(I 3), da, djeca trebaju podršku da bi razvijala samopouzdanje. „Vidovita Džemila“(I 4), komedija kojom su naši prvaci oduševili i publiku i komisiju za ocjenjivanje otkrivajući mentalitet našeg bosanskog čovjeka. „Magični jezik“(I 5), magija, kontrola uma, hipnoza. Reći ili ne reći, pitanje je sad i „Predstava“(I 6), mašta je najvažnija. Obećava budućnost.
III razredi maestralno otkrivaju pojedinca u društvu današnjice. Naslovi: „Obrnuta klinika“(III 1), čekaonica i razgovori o zdravstvenim problemima ovovremeni simbol. „Udarna akcija“(III 2), problematizira poslušnost i naivnost kroz odnos direktora (lopova) i rudara. „Želja“(III 3), koja jasno poručuje „pazite šta želite, možda se to i ostvari“. „Misterija općeg smjera“(III 4), analizira odnos nastavnih smjerova u gimnaziji i perspektivnost istih. „Urnebes“(III 5), akcentira uticaj i ulogu nane u porodici, savjetovanje o (ne)perspektivnim zanimanjima i posljednju predstavu 28.Decembarskih dana kulture, „Kako se (ne)ponašati na ekskurziji“ odigrali su učenici (III 6).
U pauzama takmičarskog dijela, dok su članovi žirija sumirali ocjene i utiske , prisutni su uživali u zabavnom dijelu programa kroz koji su ih uspješno proveli voditeljski parovi: Amila Bašić-Tarik Junuzović i Adna Draković – Vedad Žiga.
Uz školski bend „Amperi“ i plesnu sekciju „Let’s move“, svoje talente za muziku predstavili učenici Adnan Terzić za klavirom i Hadidže Akan s gitarom koja je pjevala na turskom jeziku.
Učenice Iman Alibabić, Andrea Božinović, Hana Behram, Emina Makan i Hana Kadić, kao i učenik Arslan Omerović, prisutne su svojim pjevanjima podsjetili na pjesme koje smo svi slušali i voljeli.
Pobjednici 28. Decembarskih dana kulture u kategoriji razreda su predstave:
„Stranci u šarenom vrtu“ IV 3
„Udarna akcija“ III 2
„Ja“ II 2
„Vidovita Džemila“ I 4
Zahvaljujemo se svim učenicima koji su uz sve školske obaveze uložili vrijeme i trud u realizaciju manifestacije, upravi škole i profesorima na ukazanom povjerenju i pomoći, članovima žirija, bivšem učeniku i velikom prijatelju Treće gimnazije Harisu Selmanoviću koji je finansijski podržao Decembarske dane kulture, roditeljima i gostima!
Ema Ćuhara, učenica I 6
Voditelj Novinarsko-fotografske sekcije: Azra Kazija, prof.






















