Svjetski dan filozofije se obilježava svakog trećeg četvrtka u novembru (UNESCO). Prošle sedmice učenici IV2 i IV5 odjeljenja su s predmetnom profesoricom Sedžidom Hadžić obilježili ovaj dan zanimljivom radionicom s radnim naslovom „ Istina i prijateljstvo“. U uvodnom dijelu radionice učenici su u parovima uradili vježbu zagrijavanja „Istina ili izazov“, nakon toga su upoznati s pravilima radionice: samo jedna osoba govori u isto vrijeme, pažljivo slušaj druge, iskazuj poštovanje prema sagovorniku, daj razloge za svoje mišljenje, pažljivo osmisli hipotezu ili odgovor na pitanje, pazi na skrivene pretpostavke u svom pitanju ili dijalogu. Nakon pročitanog stimulansa za diskusiju (Magarac-Istina i prijateljstvo) iz zbirke „Oscar Brenifier & Isabelle Millon. Learning to Philosophise with Nasreddin Hodja. Original PDF online“ promišljalo se o eventualnim temama za razgovor. Neke od predloženih tema su bile: Gdje je granica prijateljstva? Povjerenje u prijatelja; Uloga iskrenosti u prijateljstvu; Da li pravi prijatelj uopće postoji? Šta posuđujemo prijateljima? Nakon diskusije o temama pristupilo se formulisanju pitanja za razmišljanje. Učenici/ce su predložili sljedeća pitanja: Kako vjerovati da nas neće ostaviti novi prijatelj, ako su nas prije toga izdale osobe koje smo smatrali pravim prijateljima? Da li postoje pravi prijatelji ili se prijateljstvo svelo na materijalizam? Ako je laganje loše zašto prijatelji lažu? Da li je dobra ili loša stvar da nam se odrastanjem krug prijatelja sužava? Da li su nam uopće potrebni prijatelji? Za odabir pitanja za diskusiju glasalo se po sistemu jedan učenik-jedan glas, tj. jedno filozofsko pitanje. U drugom dijelu radionica bilo je veoma zanimljivo pratiti kako učenici razgovaraju o fenomenu prijateljstva i otkriti njihov senzibilitet za duboko razmišljanje. Prema usmenim procjenama učenika/ca časovi su bili veoma zanimljivi, unaprijedili su dijaloške vještine i razumjeli važnost razvijanja etičkih vrijednosti kod mladih danas.
Tekst pripremila: Sedžida Hadžić