Okrugli sto na temu “Zastarjelost nastavnih planova i programa, sredstava i učila” održan je 10.4.2014. godine u biblioteci škole. Sastanku su prisustvovali profesori, predsjednici stručnih aktiva, predstavnici učenika (koordinatori i zamjenici za sve razrede), a sastanak je vodila prof. Marica Jelin. Okrugli sto, poznatiji kao “Dan D”, organiziran je pod vodstvom MREVUK-a.
Cilj sastanka je bio analiza postojećeg stanja i davanje preporuka za neophodna osavremenjavanja nastavnih planova i programa, sredstava i učila.
Sastanak je održan 10.4. u 13:15 h, a sastanak je vodila prof. Marica Jelin.
U uvodnom dijelu sastanka voditeljica je dala osvrt na trenutno stanje sljedećih segmenata:
1. aktuelni nastavni planovi i programi
2. promjene nastavnih planova i programa
3. učila i oprema
4. usklađenost udžbenika sa nastavnim planovima i programima
5. obimnost programa i horizontalna/vertikalna korelacija sa drugim programima
6. nastavno-naučna putovanja učenika i profesora
7. edukacija profesora
8. podržavanje zdravog života kroz zdravu užinu za učenika
Nakon diskusija većeg broja prisutnih iskristalisali su se sljedeći zaključci:
1. Aktuelni nastavni plan i program je odobren 2003. godine i od tada se nije znatno promijenio. Nameće se potreba usklađivanja nastavnog plana i programa na nivou države a isti sa evropskim programima, kao i praktikovanje redovne petogodišnje revizije od strane nadležnih institucija.
2. Iz postojećeg NPiP je prije 10 godina izbačen predmet Kulture religije, bez osvrta na istinske potrebe tog predmeta u redovnoj nastavi. Trenutno se prepoznaje kao potreba da se u ovakvoj višenacionalnoj BiH predmet Kulture religija vrati u obavezno redovno izučavanje u 4. razredu, a ne na nivou izbornog predmeta.
3. Kako već 10 godina nema planskih sredstava za namjenu učila i opreme, a u posljednje tri godine nisu uopće planirana ova sredstva u budžetu, smatra se nužnim stvaranje sistemskog plana u finansiranju obrazovnih institucija za nabavku osnovnih potrebština.
4. Primjetno je da neke usvojene programe ne prate u potpunosti odobreni udžbenici, pa su učenici opterećeni nabavkom više udžbenika za jedan nastavni predmet. Stoga je neophodno uskladiti planirane programe i udžbenike, u suprotnom svaki se dodatni udžbenik treba smatrati proširenom literaturom i kao takvom neobaveznom.
5. Primjetan je problem obimnosti programa što otežava nastavni process profesoru, a usvajanje znanja učeniku. Predlaže se reduciranje nekih nastavnih jedinki unutar istog programa u korist kvalitetnijeg usvajanja znanja kroz angažman na projektnim zadacima, stručnim posjetama i istraživačkom radu učenika i profesora. Tako bi nastava za učenike postala zanimljivija i sa teorijskog pristupa prešla na praktično korištenje, što bi značilo veću iskoristivost znanja u stvarnom životu.
6. Nameće se potreba za planskim, edukativnim posjetama učenika i profesora drugim školama u široj regiji, kako bi razmijenili informacije i prihvatili dobra iskustva i postali dio savremenog evropskog obrazovno-odgojnog sistema. Usvajanje ovakvog plana da prati odgovarajuća finansijska potpora.
7. Osavremenjavanje nastave neminovno treba da slijedi i usavršavanje nastavnika i profesora kako bi adekvatno odgovorili savremenim potrebama u obrazovanju. PP zavod bi, u tom pravcu, mogao osavremeniti seminare, ponuditi više oglednih predavanja, i organizovati razmjenu dobrih i kvalitetnih iskustava. To bi rezultiralo efikasnijem i interesantnijem nastavnom procesu.
8. Da briga ne bi bila samo o obrazovanju, nego da se mladim ljudima omogući živjeti zdravo u prostorima škole, potrebno je uvesti zdravu prehranu (užinu) koja odgovara nutritivnim i uzraslim potrebama. Istu ponuditi po simboličkim cijenama u prostoru koji odgovara sanitetskim standardima, te tako razvijati svijest o zdravom životu koji će slijediti dalje u životu.
Sastanak završen u 14:45 h.
Napomena:
O donesenim zaključcima će biti upoznati:
– svi profesori škole putem javnog oglašavanja i na sljedećoj sjednici Nastavničkog vijeća
– Vijeće učenika škole
– MREVUK
– web-stranica škole