U suradnji sa UNESCO-om i UNICEF-om, u našoj školi je organizirano predavanje u okviru projekta popularnih predavanja iz oblasti prirodnih nauka i animiranih videa u kojima bi se učenicima i nastavnicima osnovnih i srednjih škola na području 28 opština/općina BiH približio značaj naučnih dostignuća 21. vijeka.
Cilj je da se učenici i profesori upoznaju sa aktuelnim trendovima u nauci, te da se tako, na jednostavan način, doprinese povećanju nivoa naučne pismenosti. Ova popularizacija nauke je istovremeno namijenjena i učenicima i učenicama, bez rodne diskriminacija i s ciljem osvještenja uloge žena u nauci u 21. vijeku. Naime, učenici koji su uključeni u projekat imaju priliku slušati priču o tome kako nauka spaja ljude i ima jedan jezik, a to je jezik formula, znakova, simbola i relacija koji su nepromjenljivi bez obzira na podjele, razlike, pisma, te entnonacionalne pripadnosti širom globusa.
Još jedna zanimljivost koju ovaj projekat donosi jeste „peer to peer“ komponenta predavanja. Ova metoda je izuzetno uspješan pristup, jer nema elementa „podučavanja“ koje se osjeti onda kada postoji velika generacijska razlika između predavača i učenika i učenici bolje prihvaćaju nekoga ko im je bliži po godinama. Predavanje u našoj školi, na temu “Nauka u filmovima o superherojima”, održala je Jelena Klinić koja je već održala seriju uspješnih predavanja širom BiH.
Našim maturantima iz IV4 i IV5 odjeljenja, kao i drugačićima iz II5 odjeljenja, predavanje je pružilo odgovor na pitanje koliko zapravo superherojski filmovi predstavljaju stvarnost i stvarnu nauku.
Na predavanju nam je objašnjena veza između Ajnštajnove teorije relativnosti i „Rainbow bridge“ mosta iz filmova „Thor“ i „Avengers“. Potom smo slušali o zakonima kvantne mehanike koji vladaju u elememtarnim česticama atoma, te smo razjasnili zabunu koje to čestice imaju masu, a koje ne.
Ni biologija nije bila zanemarena. Osvrnuli smo se na DNK analizu tj, kako se identifikuje osoba, otkriva kriminalac i određuje očinstvo, kao i na mutacije DNK tj. šta može dovesti do poboljšanja ili pogoršanja nekih osobina. Ovaj dio predavanje je bio povezan sa “X-man” filmovima, u kojima ljudi imaju super moći upravo zbog mutacija.
Neke stvari su u filmovima potpuno protivne zakonima fizike kao npr. u filmu “Iron Man 2” u kojem su se stvarali sintetički hemijski elementi koji ne postoje u prirodi.
Predavanje je završeno velikim i zasluženim aplauzom, jer su se učenici mogli složiti da je predavanje bilo neobično, moderno i interesantno, pogotovo za one koji vole “Avengers” filmove i superheroje.
Arnela Obralija, IV2
Foto: Amina Huko, IV6