Projektna nastava u Trećoj gimnaziji, Obilježavanje 9. maja – Dan Evrope

Projekt iniciran i realiziran uz pomoć ETOS inicijative i TPO fondacije iz Sarajeva.

U okviru projekta „Gimnazijalci za mir, aktivizam i ljudska prava u Evropi i svijetu“, koji moderira profesorica Sedžida Hadžić, učenici III 1 i III 5 razreda su u toku ove sedmice realizirali on-line projekt Dan Evrope. Istraživali su historijski kontekst obilježavanja Dana Evrope, crtali, kreirali promotivne plakate i pisali eseje o evropskim gradovima koje su posjetili. Tako je učenica Ema Čatić uz kolaž porodičnih fotografija napisala“ Europa je moj dom, a moj dom su moji roditelji. Za ovaj projekat odlučila sam da prikupim samo mali broj naših porodičnih putovanja po Europi. Hvala Europo što si mi pružila lijepa iskustva i uspomene sa mojim roditeljima!“

Zanimljiv je plakat koji je kreirala učenica Nađa Osmanagić. Ona je napisala „ Moja ideja je bila napraviti malo drugačiji plakat, koji obilježava Dan Evrope. Na znakovnom jeziku piše “9.maj Dan Evrope” jer Evropa, po meni, je toliko raznolika, bogata kulturama i različitim ljudima, ona slavi naše različitosti..

U prilogu su radovi učenika Treće gimnazije.

Sarajevo, 8. 5. 2020. Sedžida Hadžić

RIM

Rim je glavni grad Italije i južnotalijanske regije Lacio, grad bogate historije poznat i pod imenom Vječni grad. Rim je centar bogate antičke kulture, od koje je ostalo mnogo spomenika do današnjih dana, a jedan od najvećih je svakako Koloseum. Grad se nalazi u donjem toku rijeke Tibar, u neposrednoj blizini blizu Sredozemnog mora i jedan je od najvećih centara Mediterana. U sklopu gradskog područja Rima nalazi se i Vatikan, crkvena država i sjedište rimokatoličke crkve i Pape. Italija je država mojih snova, a Rim grad mojih snova. Voljela bih tamo provesti ostatak svog života i nadam se da će tako biti. Najviše mi se svidio život ljudi u Italiji i naravno fudbalska historija. Nadam se da ću jednog dana biti u mogućnosti otići na neku utakmicu Italijanskog najpoznatijeg kluba Juventusa.

Ajla Mutapčić III 1

Pariz

Prije tri godine, zajedno sa svojim klubom, posjetio sam glavni grad Francuske. Imao sam priliku provesti pet nezaboravnih dana u ovom gradu. Odigrao sam mnogo zanimljivih i jakih utakmica , ali ono što će mi ostati u sjećanju jesu ljepote Pariza.

Pariz je glavni i najveći grad Francuske. Smješten je na obalama rijeke Seine u sjevernoj Francuskoj, u središtu pokrajine Île-de-France, također poznate kao “Pariška regija”. Stanovništvo grada Pariza, u svojim od 1860. uvelike nepromijenjenim granicama, procijenjuje se na 2 167 994, ali metropolitansko područje (aire urbaine) naseljava više od 11 milijuna stanovnika, kao najnaseljenije metropolitansko područje u Eurozoni.

Pariz je grad znamenitosti, prepun vrijednih vjerskih i svjetski poznatih građevina, ulica, trgova i parkova. Ima oko 160 muzeja, oko 200 umjetničkih galerija, 100 pozorišta, preko 650 kina i više od 10.000 restorana. Kulturna ponuda je raznovrsna: od brojnih koncerata, izložbi, muzičkih i filmskih festivala i modnih revija do sportskih takmičenja. Kompleks dvorca Fontainebleau, dvorac Versailles i obala Seine u Parizu stavljeni su na UNESCO-vu listu. Pariz je 1989. godine bio proglašen za Evropski glavni grad kulture.

U Parizu sam posjetio muzej Louvre, i zaista sam ostao impresioniran. Louvre pamtim i po mnogo ljubaznim prodavačima suvenira koji na jedan simpatičan način privlače kupce. Jedan od najljepših trenutaka koje sam doživio u ovom gradu je vožnja na rijeci Seine. Zajedno sa ekipom plovili smo rijekom. Mogli smo vidjeti mnoge poznate građevine i prelijepu panoramu grada. Atmosfera nam je bila mnogo bolja zato što smo plovili noću. Na tom malom “krstarenju” upoznali smo se sa ugodnim, uvijek domaćinskim Francuzima. Prošetao sam i poznatim trgom Charle de Gaulle. Vozili smo se u metrou.Volio bih kad bi u svom gradu mogao vidjeti uređen i moderan gradski saobraćaj.

Iz Pariza nosim samo najljepše uspomene koje ću pamtiti do kraja života.

Faris Đip III5

Esej

U septembru prošle godine, imala sam priliku posjetiti Beč. Beč, grad koji leži na Dunavu, mami uzdahe svakog posjetioca. Ovaj carski grad, nalazi se u srcu Evrope i spaja razne kulture, običaje i narode. Njegova bogata historija zaslužna je za vodeću ulogu u kreiranju političke scene Evrope. Ono što je na meni ostavilo poseban utisak je dvorac Šenbrun. Prelijepi dvorac je bio dom mnogim austrijskim vladarima, a između ostalih caru Francu Jozefu I i njegovoj popularnoj supruzi Sisi. Na vrhu brežuljka nalazi se ljetnikovac koji je sada pretvoren u kafić.

Blizu dvorca nalazi se Tiergarten, prvi zoološki vrt na svijetu. U zoološkom vrtu sam vidjela mnogobrojne životinje za koje sam mislila da ću ih vidjeti samo na slici: polarnog medvjeda, foku, pandu, koalu, flamingose i ostale. Mariahilfer Straße je najljepša ulica u Beču. Naročito za vrijeme praznika odiše nekom posebnom atmosferom, te je zbog toga brojni turisti posjećuju. Ono što bih voljela da postoji i kod nas je metro. Bilo bi puno lakše i brže putovati i smanjila bi se gužva na cesti. Kao i Beč, tako i Sarajevo ima jako bogat historijski potencijal koji bi trebali iskoristiti. Također bih voljela da postoji neki veliki luna-park gdje bih mogla otići sa svojim prijateljima.

Larisa Čekić, III5

Prilog: Moje fotografije iz Beča

Ljubljana

Prije 4 godine učestvovala sam u razmjeni učenika, kao dio projekta naše škole, i samim tim dobila priliku otići u Ljubljanu na nakoliko dana. Imala sam sreće što sam otišla sa dragim prijateljima, što je napravilo ovo putovanje još boljim. Prije nego što sam došla tamo znala sam jako malo o tom gradu i državi inače, ali to se brzo promijenilo.
Ljubljana, uostalom, znači „voljena“ u doslovnom prevodu i nije mi trebalo dugo da shvatim koliko joj taj naziv stvarno stoji.
Jedan je od najzelenijih i najživljih gradova koje sam ja ikad vidjela. Automobilski promet ograničen je u središtu, ostavljajući obale rijeke Ljubljanice, koja teče kroz gradsko srce, besplatne za pješake i bicikliste.
Slovenija je raj za ljubitelje prirode, i u glavnom gradu Ljubljani ništa manje od ostatka države. Sa manje od 300.000 stanovnika i više zelenih površina u gradu nego kuća, Ljubljana obećava posjetiteljima zdrav boravak. Voda za piće u Sloveniji je jedna od najčišćih u cijelom svijetu, a gradski sistem dijeljenja bicikala, koji ima mrežu od 220 km biciklističkih staza, također je jedan od najboljih na cijelom kontinentu.
Stari grad je mreža mnogobrojnih malih ulica sa šareim kućama. Nekoliko se crkava vrti u središtu, sa dvorcem smještenim na vrhu brda i sa kojeg možemo vidjeti cijeli grad.
Od ovog putovanja imam samo lijepa i pozitivna sjećanja i vjerovatno su jedna od najboljih iz tog perioda mog života. Od ljudi do zelenila, ovaj grad je ostavio predivan utisak na mene i često poželim da odem opet tamo.